perjantai 1. marraskuuta 2013

Haaste

Shanti heitti meitä haasteella, kiitos siitä. Mielenkiintoisia kyssäreitä, joita on hauska täytellä :)

  1. Jos sinulla ei olisi koiria tai koiraharrastusta, mitä tekisit vapaa-ajallasi?
Vaikka mulla on AINA ollut koira tai koiria, mulla on aina ollut myös ns. "koiraton" vapaa-aika. Salibandy on mun rakas harrastus, josta en ole päässyt eroon, vaikka olen kuinka yrittänyt. Se on mulle ehdottomasti henkireikä, ja tulee varmaan aina olemaankin niin kauan kun fysiikka kestää.
Ystävät on toinen asia ja niiden kanssa aikaa viettäminen. Toki minulla on ystäviä myös koirienkin kautta, mutta joskus niitäkin ystäviä on ihana nähdä ilman koiria.
  1. Jos koirasi saisivat valita aina mitä teette, mitä se olisi?
Olisin eläkkeellä ja hoitaisin puutarhaa päivät pitkät.
  1. Mitä vannoit tekeväsi toisella tavalla uusimman koirasi kanssa mitä et kuitenkaan saanut tehtyä?
Tätä yritin miettiä, mutta luulen etten vannonut mitään kun oli rodunvaihto kuitenkin kyseessä. Harjakoirien kanssa vannoin etten koskaan ota toista tai kolmatta harjakoiraa, mutta lopulta niitä tosiaan olikin se kolme.
  1. Miksi pidät koirablogia?
Alkuun idea oli pitää blogia treenipäiväkirjana. Nyt kirjaan vaan kaikki "merkittävimmät" tapahtumat tai treenikuviot. Onhan tätä varmasti kiva lueskella sitten jälkeenpäin, ja miettiä missä meni vikaan ;)
  1. Jos koirasi voisivat kertoa sinulle yhden, tärkeän asian, mikä se voisi olla?
Välillä mun on vaikea muutenkin arvailla noiden aivotuksia, että en yhtään osaa sanoa. Ehkä, että "luota minuun". Mutta sitten taas toisaalta, nykyään mä luotankin, ja tiedän että ainakin Pulma yrittää aina parhaansa.
  1. Miten päädyit koiriesi kasvattajaan? Mikä sai sinut valitsemaan juuri hänet ja mitä kaikkea kasvattajassa arvostat erityisesti?
Shantin ja Dracun kautta, ihan puhtaasti. Shanti suositteli mulle Black Zone's yhdistelmää, jossa oli sama emä kuin Draculla. Arvostan kasvattajassa erityisesti sitä, että hän ymmärtää että koirassakin voi joskus olla vikaa, ei välttämättä aina vain ohjaajassa.
  1. Saitko valita oman pentusi? Miksi valitsit sen? Jos kasvattaja valitsi sen sinulle, millä perusteella hän sen sinulle valitsi?
En, mutta jälkikäteen täytyy myöntää että kun alun ongelmista on päästy yli niin nappivalinta! Pulmassa täytyy kaikki ne ominaisuudet, joista haaveilin. Se onkin eri asia ymmärsinkö mitä se tarkoittaa paimenkoiralla ;) Kasvattaja perusteli juuri niillä ominaisuuksilla valintaa, joilla olin pentua pyytänyt.
  1. Jos pentusi on aikoinaan pentutestattu, onko tulos yhä "kuvaava"? Entä sen pentuesisaruksista?
On se pentutestattu, mutta tuloksista en muista, tai sitten niistä ei kauheasti pidetty älämölöä.
  1. Mikä saa koirasi täysin sekaisin? Hyvällä tai pahalla.
Joannan lahjaksi ostama geelipallo ja piippaava Wuppa. Tälläkin hetkellä sormessa on mojova vekki tästä muistutuksena.
  1. Onko koirallasi noloja lempinimiä joita et kehtaisi huudella julkisesti?
Mä oon niin hölömö, että musta kaikki "nolo" on hauskaa. Puli Ukko, Pulmanstiffi ja Puliveivari, Hulio Rakkaudenhetelmä jne.
  1. Ketä koiramaailmassa ihailet? Miksi ja jos saisit kysyä häneltä yhden kysymyksen, minkä tahansa, mitä kysyisit?
Ristimäen Jessicaa ja Mia Skogsteria. Mulla on ollut mahdollisuus kysyä molemmilta erinäisiä kysymyksiä, ja tuntea toinen heistä. Ei mulla tule juuri nyt mitään maailmaa mullistavaa kysymystä mieleen. Mutta ihailen heidän molempien loputonta tahtotilaa ja tekemisen meininkiä sekä samalla tietynlaista huumoria, joka pitää tilanteessa kuin tilanteessa.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti